Jakie są najskuteczniejsze sposoby na pozycjonowanie strony w 2022 roku?

Ostatnie miesiące upłynęły nam pod znakiem problemów związanych z pandemią i jej wpływów na gospodarkę. Obostrzenia i lockdowny a także zerwane łańcuchy dostaw zdecydowały ostatecznie o tym, że wielu właścicieli biznesów stacjonarnych zdecydowało się postawić swoje pierwsze kroki na wirtualnym rynku.

Pozycjonerzy i seowcy mają z tego powodu coraz więcej pracy a wcześniej niszowe branże dziś uginają się pod ciężarem konkurencji. W poniższym artykule wraz z ekspertami zastanowimy się, jakie są najskuteczniejsze sposoby na zdobycie intratnych pozycji w Google.

Podstawą jak zawsze jest jakościowy content marketing

Pojęcia marketingu treści nie trzeba nikomu tłumaczyć, zwłaszcza jeśli rozmawiamy o sferze promocji strony internetowej. To właśnie na tworzonych materiałach tekstowych opiera się dziś znaczna część wysiłków agencji marketingu online. Chodzi oczywiście o wpisy blogowe, wszelkiego rodzaju autorskie poradniki, opisy produktów oraz artykuły umieszczane poza naszą stroną internetową. Aby content marketing działał jak należy potrzebna jest niestety nie tylko regularność i lekkie pióro. Dziś wszystko musi opierać się na uprzedniej pogłębionej analizie, która określi naszą idealną grupę docelową, jej ulubione tematy i problemy. Musimy też pamiętać, że najwięcej warte będą te wpisy, które nie powielają kwestii poruszanych przez naszych konkurentów – content ma nas przede wszystkim od nich odróżnić.

Oprócz powyższego warto dodać, że Google w ostatnich latach mocno postawił na analizę naszych tekstów. Algorytmy takie jak EAT, BERT czy SMITH posługując się sztuczną inteligencją mają za zadanie oddzielić przysłowiowe ziarna od plew. Zawartość naszej strony jest więc prześwietlana od poziomu pojedynczych zdań, przez ocenę całości treści, aż do przydzielenia nam punktów za ekspertyzę, autorytet i wiarygodność. Minęły już czasy, kiedy to pierwszy lepszy tekst mógł nam pomóc we wspinaczce w górę w rankingu stron”.

Zwracamy uwagę na doświadczenie użytkowników

W bieżącym roku ciągle rośnie znaczenie zagadnień takich jak UX – user experience to gałąź designu mająca na celu jak najlepsze dostosowanie funkcjonalności obiektu do jego przeznaczenia. W wypadku świata WWW dotyczy to przede wszystkim projektów stron i ich rozkładu. Musimy pamiętać, że także na tym poziomie wyszukiwarka stara się mierzyć stopień w jakim wykonujemy to zadanie. Zbiory zmiennych takie jak Page Experience Signals i Core Web Vitals mają za zadanie sprawdzenie rozmaitych faktorów i zawyrokowanie o tym, czy nasz projekt jest przyjazny użytkownikowi czy też nie. Oczywiście chodzi tu o kompleksowe działania, które mogą poprawić naszą pozycję w SERPach. Bardzo popularną strategią SEO jest pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie stron na miasto Wrocław. Jak widać działań jest dużo, dlatego warto więc zdać się na współpracę ze sprawdzoną agencją SEM, taką jak AFTERWEB, która oszczędzi nasz czas i energię i zajmie się zapewnianiem naszym odbiorcom komfortu i łatwości korzystania ze strony.

fot. nadesłane